23.03.2021 17:15
Новости.
Просмотров всего: 1182; сегодня: 1.

Three mistakes when launching new services

Three mistakes when launching new services

There are many tools for business development, and one of them is the development and implementation of new services. This is perhaps the most obvious way to attract new customers and generate a new source of income. However, without careful preparation, a new service can become an unwanted and be detrimental to your booming business.

Here we will figure out a few typical mistakes that many entrepreneurs make when updating their price lists.

Mistake #1: Conservative approach.

As a rule, the business model life cycle is no more than 20–25 years, and then its paradigm changes. It does not happen by chance: sales concepts, technology requirements, and business philosophies change. That’s why in business it is vital to be flexible and ready to make changes and innovations on time.

Mistake #2: Low level of automation.

Business process automation is already an essential even for a small company. Automation tools are especially important in marketing. With a large number of tasks, the marketing department cannot meet them manually. Email marketing, SMM, analytics — for all these, modern specialists use automation tools. For example, to effectively promote new services in social media, they use posting automation platforms in order to reach more social networks and attract the attention of the largest possible audience to their new product or service. One of them is Postoplan (https://postoplan.es/), a modern platform with broad functionality that allows you to manage the most popular social networks at the same time, schedule your publications, create a content plan, and more. Working with such platforms saves up to 4 hours of working time and up to 90% of social media marketing costs.

Mistake #3: Lack of instructions on how to work with new services.

The new service must meet the needs of your target audience, otherwise, it will not bring the desired income. When an entrepreneur reflects the customer's needs in the plan and follows it, the introduction of new services is successful. But if the staff does not know what the business owner's goal is, everyone works with their own ideas in mind.

Obviously, the result of inconsistency and desynchronization of business processes is the loss of customers, a lack of loyalty, a lack of revenue, as well as a decrease in turnover and profits. To avoid these consequences, it is necessary to predict possible mistakes in advance when launching new services and take into account the needs of your target audience.


Ньюсмейкер: Postoplan — 9 публикаций
Сайт: postoplan.es
Поделиться:

Интересно:

325 лет назад Петр I издал указ о праздновании Нового года 1 января
20.12.2024 13:05 Аналитика
325 лет назад Петр I издал указ о праздновании Нового года 1 января
До конца XV века Новый год на Руси праздновали 1 марта. Эта точка отсчета была связана с тем, что в марте земля пробуждалась от зимнего "сна", начинался новый посевной сезон. С 1495 года Московский государь Иван III приказал перенести празднование Нового года на 1 сентября. Причин для...
19.12.2024 19:56 Интервью, мнения
Праздник к нам приходит: как поддержать атмосферу Нового Года в офисе
Конец года — самое жаркое время за все 12 месяцев, особенно для компаний. Нужно успеть закрыть все задачи, сдать отчёты, подготовить планы, стратегии и бюджеты. И, конечно же, не забывать про праздник, ведь должно же хоть что-то придавать смысл жизни в декабре, помимо годового бонуса.  Не...
Прозвища бумажных денег — разнообразные и многоликие
19.12.2024 18:17 Аналитика
Прозвища бумажных денег — разнообразные и многоликие
Мы часто даем прозвища не только знакомым людям и домашним питомцам, но и вещам, будь то автомобили, компьютеры, телефоны… Вдохновляемся цветом или формой, называем их человеческими именами и даем понять, что они принадлежат только нам и имеют для нас...
Советская военная контрразведка
19.12.2024 17:51 Аналитика
Советская военная контрразведка
Советская военная контрразведка появилась в годы Гражданской войны и неоднократно меняла свою подчиненность, входя то в структуру военного ведомства, то в госбезопасность. 30 мая 1918 г. учрежден первый орган военной контрразведки Красной армии – Военный контроль Оперативного отдела Народного...
Защитить самое ценное: История страхования в России
18.12.2024 13:22 Аналитика
Защитить самое ценное: История страхования в России
С давних времен человек стремится перехитрить свою судьбу. Люди желают знать, что будет, чтобы вовремя подготовиться к возможным перипетиям и обезопасить свое будущее. Вот только карты и гадалки в этом вопросе бессильны, куда надежнее справиться с рисками помогают...